Handle og betale

Handle
Når du har lagt din bestilling opprettes en avtale om kjøp mellom deg og Bygghjemme Norge AS ("bygghjemme.no"). En bekreftelse sendes til den e-postadressen du oppga ved bestilling innen 2 hverdager fra vi har mottatt din ordre.

Dersom det er feil ved pris, leveringstid eller andre omstendigheter skulle inntreffe reserverer bygghjemme.no seg retten til å endre dette i ettertid. I et slikt tilfelle kontakter vi deg og informerer om dette. Du har da rett til å enten endre eller annullere bestillingen. NB! Gjelder ikke tilvirkningskjøp (varer som må produseres).

Bygghjemme.no inngår ikke avtaler med personer som ikke er myndige (18 år).

Bygghjemme.no reserver seg retten til å nekte en bestilling.

Ekspedisjonsavgift
På hver ordre på bygghjemme.no kommer det en ekspedisjonsavgift uavhengig av antall bestilte varer. Ekspedisjonsavgiften dekker kostnader for håndtering og emballering. Den aktuelle ekspedisjonsavgiften er angitt både i handlekurven og i kassen på bygghjemme.no.
 
Priser
Prisene som angis er alltid inklusive moms. Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjustering på lagt bestilling så informeres du alltid om dette og du er da i din fulle rett til å endre eller annullere din bestilling. Alle kampanjepriser gjelder så langt lageret rekker og senest til den datoen angitt på det respektive produkt.

 

Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil. Bygghjemme.no vil til enhver tid videreformidle informasjon om produkter gitt fra våre leverandører. Dersom et produkt ikke stemmer overens med de spesifikasjoner som er gitt fra oss eller andre kilder, gir det i seg selv ikke rett til noe krav overfor Bygghjemme.no fra kjøperens side. Det gir heller ikke rett til retur av varen, såfremt ikke spesifikasjonene på produktet som er levert i vesentlig grad avviker fra de som er oppgitt. Bygghjemme.no tar ingen ansvar for følgefeil som eventuelt måtte oppstå grunnet feil i de gitte og/eller de faktiske spesifikasjonene angående et produkt. På produkter som krever sikkerhetsinformasjon og / eller bruksanvisning følger dette med leveransen.


Falske bestillinger
Falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk blir politianmeldt.

 

Betale

Kortbetaling
Bygghjemme.no tilbyr sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Finans NUF, en del av Svea Ekonomi-konsernet. Svea Finans NUF er sertifisert etter PCI DSS standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som sammen stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard mm.

Bygghjemme.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard som er utstedt i Norge. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Finans NUF og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Bygghjemme.no

Pengene trekkes direkte fra din konto samtidig med at du godkjenner transaksjonen.

Vipps
Nettsiden tilbyr betaling via Vipps i samarbeid med Svea Bank AS. For å gjennomføre en betaling med Vipps kreves en verifisering via BankID. Eventuell refusjon gjøres til kontoen Vipps er knyttet til.


Faktura
Ved betaling via faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å handle på faktura må du oppgi ditt personnummer eller organisasjonsnummer dersom du handler på vegne av ett firma. Forutsetninger for å få handle mot faktura er blant annet at du har en folkeregistrert adresse i Norge og er over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. En forenklet kredittsjekk vil bli gjort. Om beløpet du handler for er over 50.000 vil det bli foretatt en manuell kredittsjekk. Samtlige fakturaer er Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling kan kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager.  Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli sendt til inkasso.


Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed del betale ditt kjøp. Delbetaling er et fleksibelt alternativ for deg som vil ha kontroll over dine innkjøp og samtidig være sikker på å kunne kjøpe det du behøver. Det finnes flere forskjellige betalingsalternativ å velge mellom og du kan når som helst under delbetalingstiden velge å nedbetale hele restgjelden i en betaling. Søknad om delbetaling skjer i kassen i forbindelse med at du oppgir fødselsnummer og den delbetalingsplanen som passer deg. Det gjøres så en kredittsjekk og du får direkte beskjed om søknaden ble godkjent. Forutsetningen for en avtale om delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger. Skulle ikke søknaden gå gjennom kan du velge et annet betalingsalternativ. Startavgiften betales på din første faktura. Fakturaavgiften betales så på respektive månedsfakturaer.

Svea kampanje
Ytterligere informasjon om aktuelle Svea-kampanjer finner du i kassen.

 

Delbetaling  Rente  Etableringsgebyr Termingebyr
3 måneder 0% 195 kr 45 kr
6 måneder 0% 295 kr 45 kr
12 måneder 0% 395 kr 45 kr
18 måneder 9,50% 395 kr 45 kr
24 måneder 9,50% 395 kr 45 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395 kr, termingebyr 45 kr: 19,03%.


Les mer om de allmenne betingelsene på:

http://www.sveawebpay.no/kontovilkar

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon.



Tilbakebetalinger
I de tilfeller hvor tilbakebetaling er aktuelt ved for eksempel heving av kjøp, reklamasjon eller bruk av angreretten, gjøres det i første omgang ved tilbakeføring av penger til kontokort / bankkort eller til en, av deg angitt, bankkonto. Tilbakebetalingen skjer senest 14 dager fra saken som årsaket tilbakebetalingen er avsluttet.

Levering

Frakt

Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Våre hjemleveringer skjer på dagtid mellom 08:00-16:00 om ingenting annet er angitt. Vi samarbeider med samtlige større speditører og sammen med dem sørger vi for at varene kommer hjem til deg.

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@bygghjemme.no.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

Kostnaden for frakt eller hjemlevering finnes spesifisert på din ordrebekreftelse. Noen unntak der fraktkostnaden opplyses i etterkant finnes, se avsnitt nedenfor vedrørende "Levering til øyer" og "Vanskelig håndterbare produkter".

Levering til øyer
Ved levering til øyer uten bro/veiforbindelse avtales leveringen spesielt med tanke på pris, leveringstidspunkt og transportmetode. Vi leverer da til en fast adresse på fastlandet. Kunden må da ta imot leveringen på fastlandet og deretter selv besørge videretransport. Vennligst oppgi om du ønsker levering til øy allerede ved bestillingstidspunktet da visse varer krever spesialemballasje. Dette kan vi hjelpe til med, normalt mot et kostnadstillegg.

 
Vanskelig håndterbare produkter
Noen produkter krever ekstern hjelp til lossing. Eksempel på dette er belegningsstein og plate produkter. Bygghjemme.no reserverer seg retten til ved disse tilfellene å debitere kunden de ekstra kostnadene som oppstår ved lossing. Dette faktureres i etterskudd. Det er viktig at du som kunde planlegger mottakelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående fraktkostnad, vennligst kontakt kundeservice på 21 60 18 18 eller på e-post: kundeservice@bygghjemme.no.


Endring av leveringsadresse
Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt.

 

Våre leveringsalternativer

Hjemlevering
Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

Levering til utleveringssted
Produktene leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får en melding når varen er fremme sammen med et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen. På produkter som ikke hentes påløper det ett gebyr på kr 250,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.
 
Utenfor Norge
Bygghjemme.no leverer kun produkter til fastlands-Norge.
For levering til øvrige nordiske land, besøk våre lokale sider:
Sverige: www.bygghemma.se, Danmark: www.byghjemme.dk, Finland: www.taloon.com.

 

Leveringsforsinkelser

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Dersom varen ikke er sendt fra leverandør har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres på kundens bestilling.
 
Bygghjemme.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

 

Transportskader

Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. (NB! På Parkett / laminat / vinylgulv skal man ikke åpne pakken, men pakkene skal undersøkes nøye for utvendig skader). Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

Meld skaden til vår kundeservice på e-post kundeservice@bygghjemme.no.

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

 

Delt ordre

Ved bestilling av forskjellige varemerker vil ordren deles opp i flere leveringer siden leverandørene sender direkte.

Ved spørsmål om delt ordre vennligst kontakt vår kundeservice på tlf. 21 60 18 18 eller e-post: kundeservice@bygghjemme.no.

 

Ikke mottatt/hentet ordre

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene og eventuelle lagerkostnader som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Det påløper også ett gebyr på kr 500,00 ved hjemlevering og 250,00 ved utleveringssted. NB! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

 

Leveringstid

En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 2 dager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å sendes fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår kundeservice på 21 60 18 18 eller kundeservice@bygghjemme.no.
 
Leveringstiden vil variere på bakgrunn av sesong og valg av vare. De produkter som ikke er lagerførte må produseres og bestilles fra fabrikk. Disse produktene har oftest en lengre leveringstid som kan være på ca. 8-10 uker. Skulle leveringstiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt annullere din bestilling. Kontakt kundeservice så hurtig som mulig og senest 24 timer etter du mottatt din leveringsbeskjed om du ønsker å endre/avbestille.

OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt kan ikke endre status og kan dermed ikke avbestilles.

Angrerett

Forbruker

Angreretten gjelder kun for privatpersoner. I følge angrerettloven har kunden rett til å angre på sitt kjøp, uten å måtte angi en grunn, innen 14 dager etter mottagelse av ordre og delvis utfylt angrerettskjema. Skal angreretten benyttes så gjelder denne på ordren i sin helhet. Om angreretten benyttes står kunden selv for returfrakten. Returen må sendes senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. NB! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. 

Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Etter lovens § 11 annet ledd løper her fristen fra de påkrevde opplysninger er mottatt. I tråd med lovens § 16 kan det avtales at produksjon påbegynnes før angreretten går ut, men skulle kunde da velge å benytte seg av angreretten må kunden selv betale alle påløpte kostnader så langt. 

Er du usikker på hvilke produkter som ikke omfattes av den generelle angreretten ber vi deg kontakte oss på kundeservice@bygghjemme.no eller ring oss på 21 60 18 18. 

Når kunden handler på bygghjemme.no godtar man de generelle kjøpsbetingelsene ved bestilling og det godkjennes da at produksjon av denne typen varer påbegynnes. Alle slike varer er merkede i butikken og det vil komme opp en påminnelsestekst i kassen om at den generelle angrefristen ikke gjelder.


Ved bruk av angreretten gjelder følgende:

Gi beskjed til vår kundeservice innen 14 dager etter du har mottatt ordren og delvis utfylt angrerettskjema. Returen må sendes senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. 

Du har som kunde rett til å undersøke bestillingen du har mottatt før en eventuell avgjørelse om retur tas. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og skal ikke være mer omfattende enn nødvendig da ordren skal returneres i uforandret stand. Ordren skal returneres i originalforpakningen. Ordren skal også returneres i sin helhet. Dersom du bruker eller undersøker ordren på en måte som går utover normal og nødvendig undersøkelse som nevnt ovenfor og dette medfører at varen reduseres i verdi, mister du allikevel ikke retten til å angre på kjøpet men verdireduksjonen på produktet vil bli trukket fra på beløpet som krediteres. Verdireduksjonen fastsettes av bygghjemme ved mottak av varen. 

Pakker sendt mot postoppkrav vil ikke bli løst ut. 

Bygghjemme.no kan debitere kunden for eventuelle ekstra kostnader som følger av ikke komplette returer, alternativt nekte å akseptere returen. 

Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er godkjent av bygghjemme.no. 

Ved retur fra kunde til oss står kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten. 

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for de kostnader som oppstår. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Du debiteres returkostnader for respektive produktgrupper som går i retur.

  
Returer firmaer

Angreretten gjelder kun for privatpersoner.
I de tilfeller som næringsdrivende handler hos bygghjemme.no så gjelder bygghjemme.no sine kjøpsbetingelser foran kjøpsloven.

Returer må avtales i forkant. Alle returer vurderes individuelt. Returer som ikke er avtalt vil avvises. Returomkostninger på minimum 25 % av varens verdi kommer i tillegg utover kostnaden for returfrakt. Frakt til kunde krediteres ikke.

 

 

Les i PDF: Angrerettskjema |  Informasjon om angrerett

Sikkerhet og personvern

I forbindelse med registrering og bestilling oppgir du dine personopplysninger, slik som navn, adresse, e-post, telefonnummer og personnummer. Dette innebærer at du godkjenner at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å fullføre våre forpliktelser mot deg.

Alle personopplysninger blir oppbevart og håndteres etter bestemmelsene i Lov om behandling av personopplysninger.

Personopplysningsloven & anti-Spam policy/Cookies

I følge personopplysningsloven får personopplysninger kun behandles om den registrerte har samtykket eller om det er nødvendig for å (blant andre ting) oppfylle en avtale med den registrerte. Når du som kunde har gjennomført ett kjøp hos bygghjemme.no har du også kvittert på at du har lest og akseptert våre kjøpsbetingelser. Du godkjenner da at bygghjemme.no lagrer og behandler de opplysningene vi behøver for å kunne fullføre din bestilling.
Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som lagres hos oss. Om de registrerte opplysningene er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante har du rett til å be om at de endres eller slettes. For å kunne oppgi hvilke opplysninger vi har lagret kreves det, ifølge personopplysningsloven, at du sender inn en undertegnet brev til:

Bygghjemme Norge AS
Stalsbergveien 1
3128 Nøtterøy.

Bygghjemme.no alene har tilgang til dine opplysninger og vi gir ikke ut noen opplysninger uten din godkjennelse, med unntak av leverandører for å gjennomføre din bestilling samt i rettslige saker. Bygghjemme.no sender ikke ut såkalt spam. Som kunde hos oss kan du få epost angående din bestilling, betaling eller annen kommunikasjon du har initiert samt informasjon, nyhetsbrev eller tilbud rundt ditt kundeforhold. Mail fra tredje part eller angående varer eller tjenester som ikke er direkte relatert til vår virksomhet forekommer ikke. Ved nyhetsbrevutsendelser kan du som kunde enkelt avregistrere deg via en link i eposten. Dette kan skje uten at man som kunde må logge inn eller lignende.
 
En cookie (informasjonskapsel) er en tekstfil som websiden du besøker ønsker å spare på din PC. Cookies brukes av mange websider for å gi besøkere tilgang til ulike funksjoner. Informasjonen i en cookie er mulig å bruke for å følge en brukers surfing.
I følge ekomforskriften er alle websider som bruker cookies pålagt å informere brukeren om:
• at websiden bruker cookies
• hva de brukes til
• muligheten til å skru av cookies

Vi bruker session cookies for å, rent teknisk, følge hva brukerne gjør på siden som f.eks. å logge inn, legge noe i handlekurven osv. Kort beskrevet så fungerer det slik: All informasjon som skal beholdes mellom lastingen av to sider må, på et eller annet vis, knyttes til en bruker. Dette gjøres ved at en unik nøkkel lagres i brukerens webleser. Når brukeren laster inn en ny side sendes denne nøkkelen med til siden og vi kan på den måten komme fram til om brukeren er innlogget, har noe i handlekurven m.m. Vi bruker cookies. Om man ikke aksepterer bruk av cookies i sin webleser vil mye av funksjonaliteten på siden ikke fungere. Dette er fordi nettstedet tror du er en ny bruker hver gang du laster inn en ny side.

Vil du ikke akseptere cookies kan din webleser stilles inn slik at du automatisk nekter å lagre cookies eller slik at du informeres hver gang en webside ber om å få lagre en cookie. Gjennom webleseren kan også tidligere lagrede cookies slettes. Se webleserens hjelp-side for mer informasjon.

 

Copyright

Copyright © bygghjemme.no

Alt materiale på vår hjemmeside (www.bygghjemme.no) er copyright-beskyttet av Bygghjemme Norge AS. Dette betyr at alle tekster, bilder, layout og illustrasjoner er copyright-beskyttede. For å bruke materiale fra vår hjemmeside kreves en skriftlig tillatelse fra Bygghjemme Norge AS.
For å søke om tillatelse til å bruke beskyttet materiale, kontakt info@bygghjemme.no. Alle varemerker og bilder som nevnes eller vises på våre websider er copyright-beskyttede og / eller beskyttede varemerker til respektive eiere.

Bruk av tekster, bilder, layout og illustrasjoner hvor skriftlig tillatelse ikke er innhentet vil forfølges rettslig.

Garantier og reklamasjon

De produktene som har garantier utover reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven vil ha informasjon om dette sammen med produktbeskrivelsene på hvert enkelt produkt. Garantiene gjelder i Norge.
Ta alltid vare på fakturaen, da den vil fungere som garantibevis. Om du har betalt på annet vis må du ta vare på kvitteringen som du får via epost i forbindelse med at varen leveres, da den fungerer som garantibevis i disse tilfeller. 

Reklamasjon

Alle produkter hos bygghjemme.no er omfattet av reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven. 

For å reklamere, vennligst kontakt vår kundeservice på e-post: kundeservice@bygghjemme.no. Husk å legge ved en beskrivelse av skaden samt bilder og eventuelt film. 

Reklamasjon bør skje hurtigst mulig og uten opphold men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse. Dersom varen eller deler av denne ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen 5 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

For at det skal foreligge en mangel, må feilen kunne føres tilbake til kjøpstidspunktet. Dette betyr at feilen ikke må skyldes for eksempel alminnelig slitasje eller feilbruk. Etter 6 måneder må kunden bevise at feilen skyldes en mangel ved varen, og ikke ytre påvirkning.

Om du som kunde oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi deg kontakte kundeservice så vi kan rette til feilen. Vi ber deg også om å ta bilde av skaden. 
Skulle du få levert feil varer er det viktig at disse ikke monteres eller tas i bruk.

Montering / produkter tatt i bruk anses som godkjent. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert. 

Ved en innmeldt reklamasjon/garantisak hvor ingen feil kan konstateres vil du debiteres for de kostnader som eventuelt har oppstått. Dette gjelder spesielt i de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering.

Har du fått avslag på din reklamasjon og er uenig i dette anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukertilsynet på telefon: 23 400 600 eller e-post: post@forbrukertilsynet.no

Force Majeure
Bygghjemme.no kan ikke holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser, når dette skyldes slike befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker fullførelsen.
Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller unntak fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfatning. I force majeure inngår myndigheters avgjørelser som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. avgjørelser om advarselstekster, salgsforbud med mer eller en unormal nedgang i markedet.
 
Tvister

Forbruker
Ved eventuelle tvister skal disse avgjøres av norsk domstol etter norsk lov. Bygghjemme følger avgjørelsene i Forbrukerklageutvalget ved en eventuell tvist. 

Bedrifter
Tvister som oppstår i forbindelse med avtalen skal endelig avgjøres ved voldgift administrert av Oslo Handelskammer. Regler for forenklet voldgift skal gjelde med mindre Oslo Handelskammer av hensyn til sakens alvorlighetsgrad, tvistens verdi og andre forhold, fastslår at voldgiftsregler skal gjelde. I sistnevnte tilfelle skal Oslo Handelskammer også avgjøre om voldgiftsretten skal bestå av en eller tre voldgiftdommere. Stedet for voldgift skal være Oslo. Språket i forhandlingene skal være Norsk.

Rabattkoder

Fra tid til annen tilbyr vi kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Slike Tilbud gjelder kun i den perioden som er angitt i forbindelse med et slikt Tilbud og under de vilkårene som er angitt i forbindelse med Tilbudet. Med mindre annet er angitt, gjelder våre Tilbud i én (1) dag.


Du må oppgi eventuell kode eller på en annen måte aktivere Tilbudet før du fullfører kjøpet for å kunne dra nytte av Tilbudet. Hvis du returnerer bestilte produkter, kan det føre til at du ikke lenger oppfyller vilkårene som gjelder for Tilbudet, noe som kan medføre at du må returnere eventuell gave eller at du må betale for verdien på gaven. Vi vil i slike tilfeller kontakte deg.

En rabattkode kan kun løses inn ved en ny bestilling på nettsiden, og den kan ikke trekkes fra en allerede gjennomført bestilling i etterkant.

Rabattkoder kan kun benyttes én gang per kunde, produkt og bestilling. Kun én rabattkode per bestilling.

Salgspant

Bygghjemme Norge AS har salgspant i de leverte varer inntil kjøpesum, inkludert renter og omkostninger, er fullt ut betalt.